
Dostrajające logo
1 kwietnia 2008, 11:22Profesorowie Gavan Fitzsimons, Tanya Chartrand oraz Gráinne Fitzsimons (Duke University i University of Waterloo) zaprezentowali, że krótka ekspozycja dobrze wszystkim znanych marek, a konkretnie ich logo, wyzwala w badanych zachowania odzwierciedlające kojarzone z nimi cechy.

W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...
17 maja 2012, 11:45Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.

inkBOOK Calypso – nowe wcielenie popularnego polskiego czytnika e-booków i prasy
25 września 2020, 13:12Na polski rynek trafił właśnie nowy czytnik e-książek i e-prasy marki inkBOOK – model Calypso. Urządzenie wyposażone jest w ekran E Ink o przekątnej 6 cali z płynną regulacją intensywności oraz barwy podświetlenia i zapewnia wygodny dostęp do najpopularniejszych polskich usług oferujących abonamentowy dostęp do ogromnej biblioteki cyfrowych książek (Legimi, Empik Go) oraz prasy (Publio)

Google najbardziej wartościową marką na świecie
21 kwietnia 2008, 10:44Firma Millward Brown opublikowała swój kolejny raport "BrandZ Top 100", w którym wymienia 100 najbardziej wartościowych brandów świata. W 2008 roku wartość wszystkich brandów z Top 100 wzrosła o 21%, z 1,6 biliona USD do 1,94 biliona USD.

Facebook debiutuje
18 maja 2012, 09:13Dzisiaj, 18 maja, rozpoczyna się pierwotna oferta publiczna akcji Facebooka. Ich cenę ustalono na 34-38 USD. Początkowo na rynek trafi ponad 421 milionów akcji. Sam Facebook sprzedaje 180 milionów, a jego dotychczasowi akcjonariusze zaoferowali ponad 241 milionów papierów.

Birofil z UAM zbada rynek piwa rzemieślniczego w Polsce
16 grudnia 2020, 11:52Dla entuzjastów piwa rzemieślniczego w Polsce jakość piwa może być ważniejsza niż neolokalizm, czyli budowanie przez małe browary poczucia lokalnej tożsamości, które cenią sobie z kolei okazjonalni konsumenci. Kulturę piwa rzemieślniczego i piwną rewolucję w Polsce zbada naukowiec z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

"Nocne marki" bardziej wydajne
24 kwietnia 2009, 16:59"Ranne ptaszki" są krócej skoncentrowane niż "nocne marki". Badania przeprowadzone na belgijskim uniwersytecie w Liege wykazały, że osoby, które wcześniej wstają, nie są tak wydajne, jak ci, którzy śpią długo i bardzo późno kładą się spać.

Co ósma osoba ma na dłoniach ślady narkotyków
23 marca 2018, 07:21Narkotyki są tak rozpowszechnione, że 13% osób biorących udział w badaniach miało ich ślady na palcach, pomimo tego, że żadna z tych osób nigdy nie używała narkotyków. Wspomniane badania przeprowadzili naukowcy z University of Surrey, którzy wcześniej opracowali szybki test, pozwalający z odcisku palca zidentyfikować użytkowników narkotyków, odróżnić osoby używające kokainę od użytkowników heroiny oraz wykazać, którzy z badanych zetknęli się z narkotykami nieświadomie.

Kot naśladowca
9 lipca 2010, 08:40Podczas polowania margaj (Leopardus wiedii), zamieszkujący Amerykę Środkową, północną część Argentyny i Paragwaju oraz południowo-wschodnie rejony USA drapieżny ssak z rodziny kotowatych, imituje dźwięki wydawane przez stanowiące jego ulubiony łup tamaryny dwubarwne. Słysząc nawoływania, małpy zbliżają się, szukając innego przedstawiciela swojego gatunku.

Nie ma magii w synchronizacji na odległość
24 sierpnia 2018, 12:18W niektórych układach fizycznych nawet dość odległe od siebie elementy potrafią synchronizować swoje akcje. Zjawisko na pierwszy rzut oka wygląda dość tajemniczo. Na przykładzie sieci prostych elektronicznych oscylatorów połączonych w pierścień naukowcy z Instytutu Fizyki Jądrowej Polskiej Akademii Nauk w Krakowie wykazali jednak, że w rzeczywistości synchronizację na odległość można – przynajmniej w pewnych przypadkach – bardzo dobrze wytłumaczyć.